duminică, 26 august 2012

Etapa bulimica, refluxul esofagian la bebelus

Se chema reflux si se manifesta prin faptul ca, daca ai reusit sa hranesti copilul, nu inteleg din ce motive saracul varsa cu jet si bolta. 2-3 spasme si gata, zici ca a scos tot ce a mancat dupa care eventual incepe sa planga. Am facut probe prin bucatarie, am pus in biberon diferite cantitati, am aruncat cu lichid pe jos ca sa vedem cam cum se disperseaza analog regurgitatiei. Veste buna. In cel mai rau caz sunt 30-40 ml.
Revenind la chestiuni de reflux nasoale, noi am tratat cu ranitidina de la farmacie (se gaseste numai intr-o singura concentratie si dozaj parca de 150 mg), o pastila se piseaza si se imparte in 5 parti. Se ia a 5-a parte si se dizolva in 4 ml apa fiarta si racita. Se administreaza jumatate, adica 2 ml. Propriu zis se da a 10-a parte dintr-o pastila. Scrie si pe prospect rtaportul kg/ corp. Ideal daca are vreo farmacista draguta sa faca impartirea pastilei. I-am dat 2 luni, 1 singura data pe zi, direct din seringa, ca la gaste,  inainte de masa de seara, ca sa manance bine si sa doarma si sa dormim si noi. E foarte amar, n-a mers mai bine nici pacalit cu un pic de gluzoca, cu nimic.  Mai exista lapte antiflux (AR) care e foarte foarte indicat, trebuie cumparate tetine cu orificiu mai larg, insa copilul nu l-a baut, i-am facut amestec cu laptele care-I place, de ex 3 unitati lapte normal cu 1 unitate anitreflux. Laptele asta trebuie dizolvat foarte bine, atfel arata ca scrobeala cu cocoloase si nu curge prin orificiul tetinei ca se infunda.  Se recomanda mese mai mici si mai dese, daca de ex mananca in mod normal la 4h, sa I se dea la 3.5h. In nici un caz nu se da biberon mai repede de un interval de 3h pentru ca merge peste laptele posibil doar partial digerat si rezulta colici. De parca s-ar stii care este cauza lor. Foarte important de ridicat patul astfel incat sa fie plan inclinat la cca 30grd si de tinut copilul pe verticala dupa masa. Am tinut noi in brate cat am tinut  dar laptele ala se incheaga cam intr-o ora in stomac astfel incat sa nu mai iasa pe gura, asa ca am pus in scoica in fund.

Trece de la sine.
Oricum va mai regurgita din cand in cand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu